Telefonie update

Vanaf 1 april is het telefonie systeem aangepast. We merken dat maandag en dinsdag drukke dagen blijven. We hebben onvoldoende personeel om de vraag op die dagen te beantwoorden. Het kan zijn dat u verzocht wordt de volgende dag terug te bellen. Maakt u alstublieft 1 terugbelafspraak per dag. De assistente probeert u altijd 2 […]

Oproepen astma en cardiovasculair risicomanagement

De oproepen voor astma controles zijn vertraagd vanwege ziekte van personeel. Controle van bloeddruk / cholesterol worden vanwege dezelfde reden soms opgepakt door de huisarts. U krijgt hiervoor een oproep.
Deze oproepen worden vanuit pohshaphetzand@zorgmail.com verzonden. Voorbereidende vragenlijsten worden vanuit noreply@calculus.nl verzonden. Deze emails belanden soms in de spam. Gelieve deze wel te openen en in te vullen.

Urine ‘self-service’

Om onze doktersassistentes efficiënter te kunnen laten werken hebben wij een loket gebouwd waar u zelf uw urine in kunt leveren, een formulier in kan vullen over het klachtenpatroon en dezen gezamenlijk in de koelkast kan zetten. U vindt dit loket rechts van de balie. Er is uitleg aanwezig. Plan vervolgens een afspraak voor de uitslag via keuze 4 in het belmenu (u wordt teruggebeld tussen 14.00 en 15.00).
Voelt u zich ziek, heeft u pijn in de flanken of nemen klachten toe in de wachttijd, zorg dan altijd voor telefonisch contact met de assistente.

Aanpassing telefonie systeem 1 april 2025

Op dinsdag 1 april vindt er een omzetting plaats in ons telefoniesysteem. We gaan werken met Tele-Q om onze bereikbaarheid te verbeteren en er voor te zorgen dat de wachttijden aan de telefoon verkort worden. Ook hopen we hiermee de efficiëntie te verbeteren.

Training | van 10-12 zijn wij verminderd bereikbaar vanwege een training in het nieuwe systeem. Bij levensbedreigende spoed kunt u het spoednummer kiezen.

Hoe werkt het | Tele-Q is een ’terugbel systeem’. U belt ons zoals gebruikelijk, u krijgt een menu te horen en bij een aantal keuzes (bijv. uitslagen onderzoek, assistente spreken) krijgt u de optie aan de lijn te blijven of op een door het systeem gekozen moment teruggebeld te worden. Als er gekozen wordt voor een terugbel optie, zorgt u er dan voor dat u rondom dat moment goed bereikbaar bent. Komt dit moment niet uit, dan kunt u de afspraak wijzigen en dan wordt deze naar achteren geschoven (indien beschikbaar).

Annuleren van afspraken | dit is met het nieuwe systeem altijd mogelijk, binnen maar ook buiten openingstijden kunt u via de telefoon een voicemail inspreken die vaak afgeluisterd wordt door de assistente.
Afspraken maken | vanaf 8 uur kunt u bellen voor het maken van afspraken / het vragen van advies aan de assistente. U hoort de verwachtte wachttijd en kunt er ook voor kiezen om teruggebeld te worden zodat u verder kunt met uw werkzaamheden.
Uitslagen van onderzoek | deze vragen worden samengevoegd vanaf 14.00 uur. Als u deze optie kiest krijgt u een tijdstip voor een terugbel afspraak. U kunt dan inspreken waar het over gaat en de assistente kan indien nodig alvast voorwerk doen om u goed van informatie te kunnen voorzien tijdens het gesprek.

Op 1 april | het kan zijn dat de praktijk rondom het middaguur verminderd bereikbaar is vanwege de overgang. Probeert u bij levensbedreigende spoed in dat geval de spoedlijn, of bij uiterste nood 112.

Verloskundigenpraktijk De Geboortezaak

Digitale uitnodigingen voor spreekuur praktijkondersteuners

Griep-en pneumococcenvaccinatie 2024

Voortzetting huisartsenpraktijk Het Zand

In goed overleg met alle betrokkenen, waaronder de cliëntenraad, is besloten dat de activiteiten van de huisartsenzorg in Gezondheidscentrum Het Zand voortgezet zullen worden door de huisartsen zelf (die er nu al werken), buiten de Stichtingsvorm om, vanaf 1 juli 2024 (voor de kenners: in een maatschap).

Informatie vanuit de praktijk

Mogelijk heeft u het de laatste tijd al gemerkt. Helaas kampen wij ook met een onderbezet doktersassistententeam.